Arbetskamater!!

Tänk att man kan ha så bra arbetskamrater, hoppas på att alltid få ha dem kvar. Kan med ett stort leende säga att jag måste ha VÄRLDENS BÄSTA arbetskamrater. Det är sant. Jag ska vara ärlig och säga att jag blev erbjuden ett annat jobb typ 9-17 och inga helger. Men jag tackade nej, hur kan jag vara säker på att få det så bra som jag har det nu. Lönen kunde väl vara bättre men huvudsaken är att man trivs och det gör jag. Tack Emma för woken. Tyvärr så glömde jag den på jobbet så jag får ta den på måndag. =) Så ingen wok i helgen. Har nyss lärt mig en ny avdelning och det är så kul. Och ni som är där: Tack för att ni står ut med mig och mina frågor. I torsdag när jag avslutade arbetet efter en del strul så började min röst låta så konstig. Hade börjat hostat en del tidigare på kvällen och kände att det var irriterat i halsen. När jag kom hem så var jag hes och hostade lite. Tog en kopp varmt te och kröp i säng. Sedan vaknade jag ca kl 04.00, varför ska jag vakna så tidigt?? Var klarvaken och ännu hesare. Idag lördag så är det ännu värre, måste verkligen ta i från tårna när jag ska prata. Ringde min syster som gärna ville läna kidzen idag för att kolla på film. Skulle bara kolla läget om vad hon hade för planer, men det skulle jag aldrig ha gjort. Fick bara skit för det. Tydligen så var jag väldigt sur och grinig. Visst! Jätte sur... NOT! Kanske låter det så eftersom jag måste anstränga mig så när jag ska prata. Ja ja skit samma. Ska inte ringa igen jag lovar. Blir bara irriterad av att tänka på det. I fredags när jag var till sjukgymnasten i stan så parkerade jag på köpmangatan (vilket jag aldrig kommer att göra igen) och var borta i ca 30 min. Snön vräkte ner och jag skulle iväg till jobbet. När jag sätter mig i bilen och ska köra igång torkarna så ser jag lappen. Tusan också jag hade fått böter. Men jag har ju betalat sa jag till mig själv. Tittade på lappen och kunde inte förstå varför. Tyckte att det stod ok 0 meter. Men det stod 04 0 meter. Jag såg inte att det var ett övergångsställ där...... Det blev 800:- i böter. Jag blir så arg på mig själv. Så klantigt så klantigt. Men jag måste säga att jag ändå haft tur, har aldrig blivit stoppad för kontroll av något slag. Så detta var mina första böter. Ja, detta var väl allt för denna gång. Há det gott alla goá vänner!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tråkigt med p-bot, men desto roligare med bra arbetskollegor.

/Helena

2011-04-04 @ 07:01:07
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0