Dagen D!

Idag var det dagen D för mig. Äntligen fick jag komma till ortopeden. Vaknade före kl 6 imorse. Började bli lite nervös redan igår.
Jag fick frågan varför jag var nervös, det är ju bara en undersökning. Men efter turen till stockholm i september så är inget omöjligt. Läkaren jag träffade där han hånskrattade åt mig, gjorde en snabb undersökning. Var där ca 7 min, hur mycket hinner man undersöka då? I mina ögon inte mycket.
Men idag så fick jag träffa en läkare som verkligen tog sig tid att lyssna och undersöka handen. Det tog nog 30-40 minuter och vi bestämmde att jag ska göra en ny röntgen och ett återbesök i samband med röntgen för att då avgöra vad som behöver göras. Något han uppmärksammade som ingen av de 4 tidigare läkarna sett var att min högra hand är mycket stelare än vänster och att jag ömmar väldigt.
Kan inte beskriva med ord hur glad jag är att det äntligen händer något och att jag slipper betala 15 000 kr själv.
När jag var på sjukhuset så träffade jag en arbetskamrat där, det var så roligt att få träffa henne. Jag saknar henne på jobbet men hoppas på att hon snart kommer åter till oss.

Jag skulle ha tvättstugan idag kl 11-15 men det blev inte så. Ska gå å kika om den är ledig nu. Var ingen förut som skrivit upp sig. Så kanske.
Ska snart på Judo med Rickard och Anna och sedan är det föräldramöte med Rickards klass. Full fart.
Jag hinner inte ner till Birgitta och säga hejdå eftersom hon far hem imorgon. Mats och barnen ska dit efter judon.

Nä, nu ska jag ta en värktablett för jag har fått en sjudundrandes huvudvärk. Blev så när spänningarna släppte.
Há det så gott
Många kramizar från en gladis :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0