Äntligen lördag

Äntligen lördag och ledig. Hade tänkt att få sova länge idag, men ack vad jag bedrog mig. Det var en liten underbar varelse som lyssnar till namnet Nova som väckte mig strax efter 7. Jag klappade henne lite och försökte somna om men det ville inte hon. :)
Jag har ett hål på min säng som Rickard gjorde när han var liten och det har bara blivit större och större, det hittade Nova igår. Hon var halvägs in genom det när jag fick tag på henne. Måste nog byta säng nu. Kan inte vara bra att krypa in bland alla fjädrar där inne.
Hur som helst så är hon så underbar. Gillar verkligen att mysa, fast bara när man är hon och jag eller hon och någon annan i familjen. Är vi fler då har hon inte tid med det, det händer så mycket då som man måste hålla koll på.
Ska bli kul att se när hon får träffa någon hund, hur hon reagerar och hur hunden reagerar. (tänker närmast på Totte)

Just nu pågår det en liga match i fotboll. Liverpool-Manchester United och det står 2-1. Mats är jätte arg och hotar med att kasta ut telefonen om liverpool vinner. Jag tror att Micke smsterrar honom just nu. :)
Inte så konstigt då...

Åh ikväll smäller det. Hoppas att Timrå vinner över HV71 då är de klara för slutspel. Hoppas hoppas hoppas.......
Det är så kul att kolla på hockey nu när det gäller. Vilken spänning. Fast inte om HV71 leder med flera mål, som när det blev 7-0. :(

Nä, nu ska jag njuta av lugnet en stund. Rickard är på kalas och Elin har en kompis på sitt rum. Ja, å Mats sitter framför tv:n.
Jag har föresten snart kollat på alla 3 filmerna av Sagan om ringen. de är ganska bra, Rickard kom å satte sig med mig i går kväll och han gillar dem åxå.
 Sedan är det ju final i Melodifestivalen ikväll. Elin hejar på E.M.D jag hejar inte på någon. Bara inte Carolin af Uggla vinner med snälla snälla. Fast själva låten är inte så tokig, bara man slipper se på henne. Hon har en fin röst.

Tack och hej från mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0