Tallin

Så har jag varit i Tallin åxå. Vilken fin stad, speciellt gamla stan. Vi åkte en rundtur med guide och hon var jätte bra. Berättde lite om Tallin och Finland. Vissa ord som är samma har olika betydelser som tex. fru i Finland betyder spöke i Estland & bröllop i Finland betyder trubbel i Estland. Ganska roligt. :)
Vi bodde på ett bra hotell och åt en god pizza i gamla stan. På dit resan åkte vi M/S Viktoria och hem åkte vi Baltic Queen det märks att den båten var ny.
Det enda som inte var bra med resan var att jag dagen innan började känna mig dålig, så jag fick ont i halsen på söndag när vi for med tänkte att det är nog inte så farligt. Kännde mig bättre på måndag och hyffsad på tisdag, men på tisdag kväll släppte det. När vi gick å lade oss så kunde jag knappt andas om jag låg på rygg och på onsdag morgon hade jag nästan ingen röst. Det kliar och retar som bara den och jag som ska jobba imorgon och till helgen. :( Ska ta lite bricanyl innan jag sover ikväll, kanske hjälper det. Vi får se.
Ja, till Tallin kan jag tänka mig att åka igen.
Bilder kommer senare.
Nu ska jag snart sussa.

Há det så gott!
Kramizar från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0