Härligt väder!

Idag tog jag en skön promenad i spåret. Solen lyste så skönt och jag kikade på dessa flitiga myror, det var full fart i myrstackarna och även på skogs vägen. Jag mötte inte en människa ute, jo föresten det var en äldre dam som stod och plockade blommor. Myggfritt var det åxå.
Sedan när jag kom hem så ville Nova ut men jag hittade inte hennes sele så hon fick stanna inne.
Igår kväll var jag på Sorgatans Bar & kök med några från jobbet. Vilken god mat det var där, jag blev proppmätt.
När jag sedan hade gått och lagt mig och nästan höll på att somna så blev det ett himmlans oväsen i v-rummet. När jag går upp å kikar så håller Nova på att jaga de stackars fåglarna, jag fyade henne och hedde ner henne på golvet. Men jag hann bara lägga mig så var hon där igen. 3-4 gånger gick jag upp. Tillslut så stälde jag fåglarna i Elins rum, de måste ju vara vettskrämda. Sedan fick vi alla ro att somna.
Jag låter fåglarna vara där idag åxå, ska ju jobba senare idag.
Igår testade jag att göra en lunch av det som jag hade hemma så det blev kokt spagetti med wokgrönsaker som jag rörde ihop i stekpannan med salt, peppar, vitlök, soja, kalv fond och sweet chili sås. Blev ganska gott faktiskt. Nova snodde en broccoli av mig som hon åt upp :) lustig kisse det där.
 Ser väl inte allt för läbbigt ut.
Så här trött blev man efter att ätit broccoli. Så söt!!!

Tack och hej från mej!

  vill jag säga till alla som var med den 30 april!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej. Jag lägger ner Vårruset i år. Sitter o funderar framochtillbaks... Men jag vet ju inte hur eller om jag jobbar den dagen så jag ger upp. Nya tag nästa år säger jag bara...

Kramar.

2009-05-07 @ 11:12:14
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stackars fåglar, ha ha ha... dom kan inte vara så glad av nyförvärvet.

Det är tur att hon är söt, precis som Totte ska vara flera gånger varje dag :-)

Hoppas att Anton bättrar på sig, kräktes igår och nu har han feber till och från. Ringer imorgon.

Kram

2009-05-07 @ 21:15:18
Postat av: Nina

Okej! Nästa gång då...

2009-05-10 @ 22:34:03
URL: http://nizzezi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0